Roskole 2021

Helsingør Roklub afholder normalt hvert år i maj måned roskole for nye medlemmer. På grund af Coronavirus har vi måtte aflyse det normale roskole forløb. Du kan stadig tilmelde dig vores roskole, og vi tilpasser så forløbet til dig og en ropartner.

Når vi har modtaget din tilmelding, aftaler vi at mødes med dig og evt. andre tilmeldte i roklubben. Her matcher vi så dig, efter dine forventninger, med en ropartner, og hvert par får tilknyttet 1 eller 2 instruktører, og der aftales i fællesskab en tidsplan for de lektioner I skal igennem.

Du kan vælge mellem tre roskoleforløb, afhængigt af hvad der passer dig bedst. De afholdes som parallelle kurser:

1. Aftenroskolen vil typisk foregå om aftenen og i weekender, og ifølge aftale med instruktørerne.
  2. Dagroskolen varetages af klubbens lidt ældre roere, og henvender sig primært til pensionister, men alle der har tid i dagtimerne er velkommen. Den forløber i tidsrummet 8.30 – 11.30.
  3. Ungdomsroskolen er fortrinsvist for 12-18-årige, og optager nye medlemmer året rundt. Klik her for nærmere information!

Vi starter med undervisning på land – i romaskiner, robassin m.m., derefter undervises på vandet, når vejret tillader det.

For at blive frigivet til roning uden instruktør i klubbens både, skal man som minimum have deltaget i 8 lektioner af 2-3 timers varighed. Indtil du er frigivet, er du "Kanin".

Pris for roskolen er DKK 600,00, hvilket dækker selve kursusdeltagelsen, samt øvrig roning fra tilmeldings tidspunkt og frem til 1. oktober, hvor du også kan du gøre brug af træningstilbud/faciliteter i roklubben.

Tilmeld dig roskole herunder ved at vælge "Kanin"!

Du kan også downloade og udfylde nedenstående tilmeldingsblanket, og aflevere eller sende den til roklubbens kasserer (kasserer@roklubben.dk).

PDF tilmeldingsblanket til roskolen

Prisen for fortsat medlemskab er DKK 2.600,- årligt, som betales i fire rater af DKK 650,- (der betales forud for hvert kvartal).

Henvendelse om roskole til Kjeld Bertelsen: formand@roklubben.dk