Velkommen til Tibberupskolen!

23. september 2018 14:36 , af Kjeld Bertelsen

Tibberupskolen i Espergærde bliver den første skole, som med 25 elever fra 7 - 9 klasse gennemgår et ”Attention GO” undervisningforløb i Helsingør Roklub, med start onsdag d. 3. oktober, og derefter d. 10. oktober, med forhåbentlig mulighed for at komme en tur på vandet den 24. oktober. I Aktivitetskalenderen ses de nøjagtige tidspunkter, hvor vores træningslokale og robassin vil være optaget.

Siden foråret har Line Pommer arbejdet med, dels først at få et samarbejde på plads med Helsingør Kommune omkring et skolesamarbejde, og dernæst med at få skolerne gjort opmærksomme på konceptet ”Attention GO”, udviklet af DFfR.

Mange andre roklubber har haft stor succes med et sådant samarbejde, med deres kommunes folkeskoler, og det forventer vi selvfølgelig også at få her i Helsingør.

Undervisningen foregår dels på skolen og dels i roklubben, ud fra et meget udførligt og vel gennemarbejdet materiale til både elever og lærere, udviklet af DFfR bl.a. med formålet at kvalificere sig til deltagelse i Skole OL.

Udover at læreren selv kommer til at være med, så kommer vi til at skulle bruge nogle få ekstra instruktører, da vi kommer til at tage os af undervisningen i roklubben. Her skal eleverne instrueres i ergometerroning, med korrekt tag opbygning, og senere stafet, ligesom de i robassin skal forberedes på, forhåbentlig at afslutte forløbet med en tur på vandet i Edon både.

Tag gerne kontakt med Line Pommer, på mail skoleroning@roklubben.dk, hvis du har lyst og mulighed for at hjælpe til som instruktør.

Du kan læse mere om hele konceptet på adressen www.roklubben.dk/skoleroning