Æresmedlem Henning Hansen er død

8. februar 2018 01:59 , af Finn Jellingsøe

Henning Hansen, æresmedlem i Helsingør Roklub, er efter længere tids sygdom afgået ved døden den 2. februar. Henning blev 82 år.

Henning er udlært snedker og havde i en periode eget værksted.

Henning var medlem af roklubben i mere end tres år, en veteran. Han roede, i en periode, i sine unge dage kaproning. Han roede bl.a. letvægts dobbeltsculler.

Henning har i alle årene stillet sine faglige kundskaber til rådighed for roklubben, når der har været behov for det. Blandt andet var han drivkraften i den gennemgribende renovering af klubbens køkken.

Hver gang der skal en båd i vandet, støder vi på en af Hennings ideer.
I stedet for, at alle årene hang samlet i et stativ på væggen, ligger de nu to eller fire, i rammer i de både, hvor de hører til.

Henning Hansen på Kbh. tur

Henning var også i en årrække formand for støtteforeningen "Helsingør Roklubs Venner".

De sidste par år var Henning for syg til at ro, men han deltog flittigt i veteranernes sociale samvær.

Hvad færre ved er, at Henning i sin fritid også var en habil kunstmaler.

Henning var en god og trofast kammerat, og han efterlader sig et hul i veteranernes kreds.

Æret være Hennings minde.

Per Boalth tilføjer:

"Lørdagsholdet - med Henning - har i min periode især deltaget i mange kaproninger på Götaälven. Vi har trænet sammen til disse årlige stævner og til slut på året var vores kanaltur til København et fast højdepunkt på vores arrangementsliste."

Begravelsen finder sted i Vestervang Kirke lørdag den 10. februar kl. 14:00. Enken ønsker, i stedet for blomster, at donationer gives til HRV (Helsingør Roklubs Venner)