Kan man blive for gammel til at ro?

15. maj 2023 13:11 , af Kjeld Bertelsen

Roning er en sport man kan dyrke hele livet, men hvad skal man være særligt opmærksom på som 60+ roer?

Roning er en sport, som kan dyrkes langt op i alderen, men efterhånden som vi bliver ældre, så forsvinder nogle af vores færdigheder gradvist, hvis vi ikke er gode til at vedligeholde dem.

Om man kan blive for gammel til at ro, er et følsomt spørgsmål, som kan være svært at stille hvis klubben har mange seniorer.

DFfR medvirker gerne til at afvikle et debatmøde for alle klubbens medlemmer. Og giver vejledning til bestyrelser, som måske skal til at fortælle en roer, at det er på tide at lægge åren på hylden.

DFfRs oplæg handler rigtig meget om sikkerhed. I vil blive udfordret på brug af sikkerhedsudstyr, redningsveste, svømmekrav, kæntringsøvelse mv. Samtidig vil DFfR gennemgå jeres reglement og give klubben sparring på disse.

Anna Karina Gravad fra DFfR kommer og fortæller nærmere den 30. maj kl. 10.

Tilmeld dig i Aktivitetskalenderen!