Fra alle os til alle os!

29. november 2018 11:15 , af Kjeld Bertelsen

Vores gennem lang tid mest anvendte båd P. Bjerg, dog overhalet af Henry, får nu en søster. Helsingør Roklub giver sig selv en julegave.

Bestyrelsen har hos Baumgarten Bootsbau i Warin (Tyskland) bestilt en ny inrigger 2'er, magen til P. Bjerg, dog med få ændringer.

Den bliver hvid, som P. Bjerg, men dækket leveres blå, og med hvide luger og skvatbord, ligesom Lokalforsikring. Levering vil finde sted til foråret, forhåbentlig inden den 30. marts, hvor vi har standerhejsning.

Pris DKK 100.000,-, inklusive tysk moms, årer og levering, som finansieres foreløbigt fuldt ud af Bådfonden.

Bestyrelsen har haft andet tilbud på bordet fra dansk værft, men prisen her var langt højere, så bestyrelsen har valgt den mest sikre vej, med en båd vi kender rigtig godt, og som prismæssigt passer til vores økonomi og ikke mindst medlemmernes ønsker.

Dog søger vi nu sponsorer, for båden skal jo have et navn. Send gerne forslag til sponsorer, som måske kunne tænke sig at lægge navn til båden, og samtidig være med til at støtte dette bådkøb. Forslag kan sendes til formand@roklubben.dk