På vej til roning som i gamle dage!

15. maj 2020 22:18 , af Kjeld Bertelsen

Først og fremmest vil bestyrelsen gerne takke for den modtagelse regler og anbefalinger er modtaget på, men også at roningen under disse vilkår trods alt er foregået uden særlige problemer. Tak for det! :-)

DFfR er kommet med tilpasninger af anbefalingerne, som vi skal følge i denne tid, og vi nærmer os mere normale tilstande, men der skal stadig følges en masse regler og tages en masse hensyn. De nye retningslinjer er gældende fra den 16. maj.

De vigtigste justerede elementer indeholder følgende anbefalinger:

• Organisér faste rohold på op til 10 personer
  • Tillader roning i alle bådtyper under hensyntagen til, at der ikke befinder sig mere end  10 personer på bådpladsen/broen samtidig.
  • Øget fokus på hygiejne
  • Ergometer roning kun udendørs og opstilling med to meters afstand. (Ingen grænse for antal)

Derudover skal vejledningerne fra bestyrelsen og myndighedernes generelle anbefalinger følges. Retningslinjerne gælder fra den 16. maj 2020.

I forhold til ovenstående udvidede og mere fleksible muligheder for at ro, har bestyrelsen besluttet at sætte særligt fokus på nedenstående regler:

• Enhver rotur skal være planlagt og reserveret på rokort.dk
    Ved reservation af en tur, har holdet en halv time til at rigge båden til og komme afsted, og der tages på den måde hensyn til andre holds tid og planlægning.
  • Ture skal være opslået med angivelse af "rute".
    Af hensyn til andre holds planlægning af ture og hjemkomst, fortæller "Rute" noget om, hvor længe jeres hold vil være væk.
  • Alle holddeltagere på turen skal være tilmeldt.
    Når andre hold kan se antal deltagere på en tur, giver det information til andre hold om, hvilket antal både der er til rådighed hvornår.
  • Et hold kan maks. have 3 opslåede reservationer.

Ønsker I at udvide jeres hold, kan det gøres i formularen på siden https://www.roklubben.dk/covid-19-roning

Ønsker hold at slå sig sammen, så send en mail til formand@roklubben.dk, med oplysning om hvilke hold.

Med ovenstående nye regler og retningslinjer, nærmer vi os noget der ligner normale tilstande. Et hold kan tage "samtidig" afsted i to 4'årers eller tre 2'årers inriggere, men sørg for at holde afstand både i bådhaller og på broen, ligeledes ved ankomst.

Øget fokus på hygiejne

Desværre har bestyrelsen konstateret at toilettet ikke efterlades som det modtages, og det vil derfor blive lukket af, så det ikke længere kan bruges, indtil en hyppig rengøringsløsning er fundet externt. Som midlertidig løsning bliver der åbnet for toilettet i gangen ved køkkenet. Toiletter bliver rengjort af frivillige i roklubben, og det er respektløst af efterlade det, som vi har konstateret. Hvem det end er, der ikke kan finde ud af lige at tørre af og rengøre efter sig, tag jer sammen!

Pas godt på dig selv og hinanden!

Vedhæftede filer