Kronborg og Vædderen blev døbt

10. juli 2019 12:44 , af Kjeld Bertelsen

På en fantastisk flot sommerdag, den 29. juni 2019, havde vi ikke mindre en to både der skulle døbes.

Først vores "nye" Edon båd, købt af Humlebæk Roklub, som blev døbt Vædderen, af vores ungdomsmedlem Natasja, der selv er født i stjernetegnet Vædderen.

Dernæst havde vores æresmedlem Torben Sylvest indvilliget i at døbe vores nye inrigger 2+ fra Baumgarten, som fik navnet Kronborg, valgt af vores medlemmer efter en afstemning. Navnet Kronborg fik 36% af stemmerne, så det var en klar vinder.

Navnene Øresund og Madame Blå løb af med anden og tredje pladsen.

Torben kunne fortælle en lille annekdote, om at vi faktisk en gang har haft en inrigger 2+, som bar navnet Kronborg, og at han i 1951 havde vundet kaninrace i denne båd.

Kronborg er fuldstændig selvfinansieret af roklubben, gennem opsparing i vores Bådfond, med midler fra overskuddet i Biksen gennem blot 3 år.

Båden er inden frigivning på rokort.dk blevet testet og prøveroet af vores materielforvalter Jan Poulsen, rochef Mikko og spinning instruktør Anne Wæhrens.

Se billeder fra dagen her: https://www.roklubben.dk/baaddaab-29062019