God tur Løgstrup!

10. maj 2018 10:44 , af Kjeld Bertelsen

Klokken præcis 07:18 blev Løgstrup registreret ud af rokort, og stafetten Sjælland rundt dermed startet, med deltagerne Mette Mathiesen, Hans Peter Hansen og Torben Hansen ombord.

Rokort melder ikke, om de er gået syd eller nord, men selv gætter jeg på at de er gået nord, da jeg spejdede forgæves efter dem i Espergærde mellem kl. 8 og 8:30.

Vejret er flot, og ser ud til at holde de næste mange dage, hvor de nærmest vil få vinden i ryggen, når de har rundet Gilleleje, og derefter læ for østen-vind lørdag - søndag.

Hver etape er ikke forudbestemt, men der ro’s med oplægning i roklubber undervejs, hvor hvert hold selv bestemmer deres destination. Så vi ved egentlig ikke, hvornår vi ser Løgstrup i Helsingør igen.

Inriggeren Løgstrup er fra 1979, og blev navngivet af Jørgen Zohnensen fra virksomheden Løgstrup-Steel A/S i Kvistgård.

Gennem hele vinteren har Torben og Torkild renoveret båden Løgstrup, som har fået

Inriggeren Løgstrup under renovering på værkstedet.

• udskiftet defekt træværk ved kølsvin
  • for og bag rum renoveret og malet
  • nye svirvler og bøjler
  • nye åre
  • nye sæder og skinner
  • nyt dæk for
  • nyt dæk bag
  • total nedslibning og lakering

Der er lagt rigtig mange timers frivilligt arbejde i projektet. Stor tak for det! :-)

Med Lars Ove Sørensen som kontakt, er det lykkedes at få sponsorat på DKK 4.000,- fra Løgstrup-Steel A/S, til dækning af diverse materialer, og Jan Poulsen har taget sig af det praktiske. Stor tak til virksomheden, der har lagt navn til båden, og øvrige implicerede for det! :-)

Er du interesseret i at ro en etape af stafetten, så find 2 andre, og tilmeld dig på opslagstavlen i roklubben. En af jer skal have langtursstyrmandsret. Du kan læse mere om alt det praktiske i vedhæftede PDF.

Har du information, historier eller anekdoter om Løgstrup, så skriv en kommentar her under nyheden!